Den här rollen ingår i vårt affärsområde interim, vilket innebär att du större delen av din tid arbetar hos kund och arbetar i deras system och enligt deras arbetssätt. Eftersom vi värnar om teamkänslan arbetar du på UCS kontor 1-2 dagar per vecka.
Dina kunduppdrag, beroende på din erfarenhet, riktar sig mot en specifik roll hos kundens befintliga ekonomifunktion, från ekonomiassistent till ekonomichef eller controller, och kan innehålla;
• Bokslutsarbete
• Redovisningsarbete
• Upprättande av årsredovisningar
• Controllertjänster
• Koncernredovisning
• Deklarationer
• Rådgivning
Du kommer i din roll ha ansvar för att utbilda juniora kollegor och i vissa fall agera som mentor. Beroende på din erfarenhet kan även uppdrag som ekonomichef vara aktuellt.
Tack vare våra kunders storlek skiljer sig denna roll från arbetet hos en mer “traditionell byrå”, då vi i detta affärsområde oftast hanterar ca 1-3 större kunder, istället för ett större antal mindre kunder.