5-6 feb 2025, Kistamässan

Om oss

Nordens största mötesplats för alla som leder och utvecklar personal

Personal & Chef startades 2012 och är en mötesplats för HR, chefer och ledare och vill bidra till att föra utvecklingen i branschen framåt. Vi erbjuder årligen två heldagar kostnadsfri kompetensutveckling på Kistamässan genom vårt seminarieprogram, vår utställning och möjligheterna till nätverkande med branschkollegor.

Seminarieprogrammet fyller vi med aktuella talare inom en rad olika ämnen. I utställningen finner ni över 90 utställare och det mest aktuella inom allt från bemanning, rekrytering och HR-system till friskvård, utbildningar och kontorslösningar. Utöver detta är mässhallen full av besökare som, liksom du, vill utveckla sina kompetenser och utforska framtidens HR-landskap.

Nästa gång arrangeras vi 5-6 feb 2025 på Kistamässan

För en aktuell mötesplats

Advisory Board

Möt vår Advisory Board. Vi har samlat en grupp människor med bred kompetens och insikt i branschen – för att göra Personal & Chef så relevant och aktuell som möjligt.

Pernilla
Alexandersson

Ordförande,
Mångfaldsföretagarna

Sofie
Andersson

Elit- och landslagschef,
Svenska Innebandyförbundet

Anna
Carlsson

HR Tech-analytiker & grundare,
HR-Digitaliseringsgruppen

Johanna
Flanke

VD/Generalsekreterare,
HR-föreningen

Frida
Monsén

Learning & Talent Lead Tech,
ICA gruppen

Statistik

Personal & Chef i siffror

av utställarna skulle rekommendera
eventet till en vän eller kollega

av besökarna uppger att de var mycket nöjda eller nöjda med helhetsupplevelsen av mässan

av besökarna spenderar mer än
fyra timmar på mässan.

Titlar som besöker:

HR-chef 

Chef 

VD/ägare 

HR Business Partner

People & Culture

Rekryterare

Miljödiplomerad arrangör

Personal & Chef arrangeras av Easyfairs Nordic, som nu är diplomerade enligt den nationella miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas. Att vara diplomerad enligt Svensk Miljöbas innebär att Easyfairs arbetar systematiskt och strukturerat för att minska sitt miljöavtryck och bidra till en positiv utveckling för människa och natur. Ett led i detta hållbarhetsarbete är att bolaget nu också kan erbjuda kunderna möjligheten att hållbarhetsanpassa deras event. Easyfairs projektledare kommer att kunna vägleda i hela processen. Läs mer om diplomeringen här.

Satsar på certifiering

Som ett led i Easyfairs hållbarhetsinitiativ jobbar vi för att alla våra event ska bli certifierade enligt SUSA. Läs mer om SUSA här.

Vi presenterar stolt

Logga Hailey HR

Huvudpartner
till Personal & Chef 2025

Hailey HR är ett svenskt heltäckande HR-system med fokus på automation, användarvänlighet och säkerhet. Med det ökande intresset för mässan blir Hailey en självklar spelare som stärker och utvecklar mässan framåt.

Vi presenterar stolt

Mediapartner
till Personal & Chef 2025

HRnytt är den självklara nyhetssajten för professionella inom ledarskap och personalfrågor, med artiklar och intervjuer om ledarskap, arbetsmiljö och hälsa. HRnytt blir nu officiell mediapartner till Personal & Chef.

Vi presenterar stolt

Partner
till Personal & Chef 2025

HejEngagemang vill skapa ett mer engagerat och välmående arbetsliv. Deras vision är en värld där vi går till ett arbete vi brinner för, inte för att vi måste utan för att vi vill. HejEngagemang bidrar med expertis som stärker innehållet på våra scener.

Vi presenterar stolt

Partner
till Personal & Chef 2025

Mångfaldsföretagarna är en branschorganisation som samlar ledande företag inom jämställdhet, jämlikhet, mångfald och inkludering. Medlemmarna verkar som konsulter, utbildare, organisationsutvecklare, grafiker, kommunikatörer, föreläsare och bokförläggare, med fokus på mångfald och normkritik i sina yrkesroller.

Vi presenterar stolt

Partner
till Personal & Chef 2025

Rekomo har erbjudit återvunna och prisvärda kontorsmöbler sedan 1992. Rekomos vision är att företag ska tänka andrahand i första hand när det är dags att inreda kontoret. Företagen sänker inte bara sina kostnader, man hjälper också till att minska vårt klimatmässiga fotavtryck.
Scroll to Top