5-6 feb 2025, Kistamässan

FAQ för besökare

Svaren på de vanligaste frågorna kan du hitta nedan.

Plats och öppettider

Huvudingång:
Kistamässan
Arne Beurlings Torg 5
164 40 Kista

På plats hittar du både restaurang, bistro och café.

Det kommer att finnas en fotograf och filmare på plats under båda dagarna. Om ni inte vill synas i bild säger ni till fotografen på plats.

Du är välkommen med ditt spädbarn i barnvagn. Hiss och rulltrappor finns vid entrén. Det kan bli något trångt på mässgolvet under vissa tidpunkter under dagarna.

I övrigt gäller 18+ för besökare.

Tyvärr får husdjur inte följa med in på mässan.

Gäller ej ledarhund.

Garderoberna finns vid entrén intill mässhallen där du kan lämna av dig jacka och väska till en kostnad av 40 kr per inhängt föremål.

Inga kontanter – enbart kortbetalning eller Swish.

E4 Norrgående:
Ta avfarten KISTA S från E4 för att köra in på Kymlingelänken/väg 279. Håll till höger och följ skyltar mot Kistamässan. Sväng vänster vid trafikljusen skyltat mot Kistamässan. Kör rakt fram i cirkulationsplatsen mot Torshamnsgatan och skyltar mot Kistamässan. Kör rakt fram på Torshamnsgatan vid trafikljusen. Sväng höger in på Strömögatan och följ skyltar mot Kistamässan.

E4 Södergående:
Ta av från E4 vid avfart KISTA S. Sväng höger vid andra avfarten och följ skyltar mot Kistamässan. Kör höger i cirkulationsplatsen mot Torshamnsgatan och skyltar mot Kistamässan. Kör rakt fram på Torshamnsgatan vid trafikljusen. Sväng höger in på Strömögatan och följ skyltar mot Kistamässan.

Parkering:

Stockholms Stad sköter parkeringen och är en betalparkering. Det finns begränsat med parkeringsplatser i närområdet och därför råder vi dig att åka kollektivt eller cykla om möjligt.

De nya priserna är;

  • 50 kr                                per påbörjad tim
  • 150 kr                             för 12 timmar
  • 200 kr                             för 24 tim

Vi reserverar oss för ev. prisändringar då det inte är vår (arrangörens) parkering.

För dig som bor i Kista, Sollentuna, Solna, Ursvik eller andra närliggande områden finns många bra cykelvägar till Kistamässan. Tvärs över gatan från huvudentrén finns cykelställ.

Se hur du kan cykla här.

Buss:
Flera busslinjer trafikerar Kistamässan. Planera din resa genom SL här.

Tunnelbana:
Ta tunnelbanans blå linje 11 från T-centralen mot Akalla. Kliv av vid Kista – restid 17 minuter. Från Kista Centrums T-banestation är det sedan 12 minuters promenad till Kistamässan. Följ skyltning till Kistamässan. Tunnelbanan går ca 6 gånger i timmen.

Pendeltåg:
Ta pendeltåget från Stockholms central mot Uppsala, Upplands Väsby eller Märsta. Kliv av vid Helenelunds station – restid 15 minuter. Från Helenelunds station är det sedan 10 minuters promenad till Kistamässan. Följ skyltning mot Kistamässan. Pendeltågen går 4-6 gånger i timmen.

Ta reda på hur du kan göra ditt besök hos oss så hållbart som möjligt. Läs våra rekommendationer här.

I huvudentrén finns hiss och rulltrappa upp till mässhallen (övre entréplan). 

Handikappanpassad WC finns på dam- och herrtoaletterna på övre entréplan samt på E-plan.

Hörslinga finns på första raden vid alla scener.

Givetvis är ledarhundar är välkomna.

Finns i övre entrén vid garderoben samt på E-plan.

5 februari 09.00 – 17.00

6 februari 09.00 – 16.00

voco Stockholm-Kista

Välkommen till voco Stockholm-Kista – ett premiumhotell med hög service och standard för att maximera din upplevelse hos oss.
På voco Stockholm Kista vet vi att en fantastisk vistelse börjar med genomtänkta detaljer och service. Oavsett om du är här för att besöka en mässa, konferens eller är på affärsresa, gör våra 201 inbjudande hotellrum, konferens, restaurang & bar, gym men även ett SPA (med pool & bastu) och vår vänliga atmosfär det lätt att känna sig hemma. Vi har allt du behöver för en smidig vistelse.

För konferenser eller gruppförfrågningar kontakta Sales Manager Nordics Anders Dahlin på sales.nordics@stockholmkistahotel.com

Boka här för 10% rabatt på din bokning.

Scandic Victoria Tower
Scandic Victoria Tower ligger vägg i vägg med Kistamässan. Läs mer på Scandic Victoria Towers hemsida.

Bokning av rum sker via Scandic Victoria Towers hemsida www.scandichotels.se/victoriatower

Andra boendealternativ hittar du här.

Information inför mässan

När du har registrerat dig får du en bekräftelse skickad till angiven mejladress. Ta med dig denna bekräftelse, gärna digitalt, och visa upp i entrén. När detta är gjort får du en namnskylt av entrévärden som kallas Smart Badge och fungerar som ett digitalt visitkort. Se mer information om detta under “Din Smart Badge – ditt digitala visitkort”.

När du registrerade dig till Personal & Chef fick du ett bekräftelsemejl med en streckkod. Vänligen ha denna bekräftelse tillgänglig när du anländer till Kistamässan.

Väl på plats får du din Smart Badge utskriven. Denna namnskylt fungerar som ditt digitala visitkort under hela din vistelse. Den visar ditt namn, företag och den befattning/jobbtitel som du angav när du registrerade dig.

Alla utställare kommer att ha en liten läsare i sin monter markerad ”Touch & Collect”. Är du intresserad av att komma i kontakt med företaget efter mässan eller bara samla på dig information om företaget? Håll då din badge mot läsaren så har du och utställaren utbytt kontaktuppgifter. Efter mässan får du ett mejl med sammanställning av ditt besök. Enkelt och digitalt!

Se en kort video om Smart Badge här.

Har du fått förhinder behöver du inte avanmäla dig. Om du däremot har registrerat dig till någon av våra workshops eller frukostseminarium behöver du kontakta oss för att vi ska kunna överlämna din plats till någon annan. Mejla i så fall till personal.chef@easyfairs.com

Registreringen är öppen! Du hittar länken till registreringen högst upp på sidan i knappen “Fri entrébiljett”.

Personal & Chef är en ren fackmässa som endast är öppen för yrkesverksamma från näringsliv och offentlig sektor. Åldersgräns 18 år och vi tar inte emot studerande.

Program

För att besöka Personal & Chef måste du vara registrerad till mässan. 

Majoriteten av föreläsningarna kräver ingen föranmälan. Det är bara att gå på de föreläsningar du vill lyssna på. Kom i god tid då det kan vara högt tryck.

I programmet finner du de föreläsningar och aktiviteter som kräver föranmälan. Dessa är utmärkta med ”Föranmälan krävs”.

Nej, vi erbjuder inget digitalt föreläsningsmaterial, varken under eller efter mässan.

Hörslinga finns på första raden vid alla scener.

Dag 1 är det mingel kl 17.00 – 18.30. Mer information kommer snart!

I övre entrén kommer du att hitta en stor skylt med program, hallskiss och utställarlista.

Det kommer även att finnas möjlighet att scanna en QR-kod på plats för att få hela mässan i mobilen. 

På hemsidan kommer det även laddas upp en utskriftsvänlig PDF närmre mässan.

Har du några ämnen eller någon speciell talare som du vill att vi har med i programmet? Vi tar gärna emot dessa idéer och du kan maila dem till projektledare Malin Wiktorsson på malin.wiktorsson@easyfairs.com

Mässgolvet

Välkommen till vår co-working-yta! Här kan du sätta dig en stund och svara på mejl, ta ett telefonsamtal eller delta i ett digitalt möte. Co-working-ytan har öppet båda mässdagarna.

Ingen förbokning, tillgång i mån av plats.

Co-working-ytan hittar du i sal M6.

I varje utställares monter kommer du att hitta en läsare som är markerad med ”Touch & Collect”. Är du intresserad av att komma i kontakt med företaget efter mässan eller bara samla på dig information om företaget så håller du då din Smart Badge (namnskylt) mot läsaren. Efter det har du och utställaren utbytt kontaktuppgifter. Efter mässan får du ett mejl med sammanställning av dina besökta montrar. Enkelt och digitalt!

Se en kort video om Smart Badge här.

Mässgolvet är fullt av utställare. Hallskiss och monterförteckning kommer att finnas på en stor skylt i övre entrén, och det finns även möjlighet att skanna en QR-kod för att ha hela mässan i mobilen.

Om du och en utställare har ett bra samtal och ni vill byta mer detaljerad information med varandra kan utställaren scanna din Smart Badge. Detta görs via utställarens telefon och utställaren i fråga kan då göra noteringar som underlättar inför framtida kontakt.

Hitta till oss

Så tar du dig till Personal & Chef

Kollektivtrafiken

Åk pendeltåg till Helenelund, eller tunnelbanans blå linje till Kista. Det tar ca 10 minuter att promenera till Kistamässan från respektive hållplats. Det går även att åka buss till Kista.

Cykel

För dig som bor i Kista eller närliggande områden finns många bra cykelvägar att ta, och tvärs över gatan från Kistamässans huvudentré finns cykelställ.

Bil

Tag avfart KISTA S från E4 och följ skyltning till Kistamässan. Notera att antalet parkeringsplatser vid Kistamässan är mycket begränsat. Vi rekommenderar därför något av de andra transportalternativen i första hand.

Om bil är ert enda alternativ – samåk gärna i den mån det går.

Få personliga rekommendationer

Baserat på dina intressen och preferenser föreslår appen de mest relevanta och intressanta personerna för dig.

Upptäck seminarier och skapa ditt skräddarsydda program

Med Easyfairs Nordic kommer du aldrig att missa en viktig föreläsning igen. Upptäck teman, talare och programmet som visas upp på plats. Du kan också skapa ditt personliga schema genom att lägga till de föreläsningar och workshops som intresserar dig.

Vi lanserar snart en app!

- Maximera ditt besök på Personal & Chef med Easyfairs Nordic-appen

Vi är glada att snart kunna presentera vår nya eventapp Easyfairs Nordic som kommer att förbättra din upplevelse på mässan! Appen är mer än bara ett schemaläggningsverktyg, den blir som din personliga assistent. Den är också designad för att göra din mässupplevelse smidig och givande både före, under och efter mässan.

Fördelar med Easyfairs Nordic

Personal & Chef

Ett smart event

Vi vill göra mässupplevelsen så smidig som möjligt för våra besökare. Därför är din namnbricka inte enbart en namnbricka – den är också ditt digitala visitkort.

Varje utställare har en Smart Badge-läsare. När du håller upp namnbrickan mot läsaren byter du och utställaren uppgifter. I slutet av dagen får du ett mejl med en sammanställning över alla utställare du har “blippat”. Utställaren i sin tur får dina kontaktuppgifter och kan då enkelt skicka fortsatt information.

Ibland klickar man lite extra med en utställare och ni kan vilja byta mer detaljerad information med varandra. Utställaren kan då skanna din namnbricka med sin telefon och göra noteringar som underlättar inför framtida kontakt.

Hittade du inte svaret på din fråga?

Välkommen att kontakta någon av oss i teamet!

Gör som dina kollegor!

Signa upp på vårt nyhetsbrev!

Genom att prenumerera får du tillgång till värdefullt innehåll direkt i din inkorg, vilket håller dig informerad och steget före. Missa inte chansen att förbättra din kunskap och hålla kontakten med vårt community!

Scroll to Top